V čem je lepší optimalizovaný web
Pokud víme, že internet je stejné konkurenční prostředí jaké je i v reálném životě, musíme nějakým způsobem zajistit, aby potencionální návštěvníci navštívili náš web a ne web konkurenční.
Způsobů je pochopitelně více.
Ten nejjednodušší, ale také nejméně efektivní, "na potkání" rozdávat
reklamní materiály nebo vizitky s adresou www stránky. Tímto způsobem oslovíme velmi malé možství lidí ve velmi omezeném regionu nebo skupině.
Obdoba tohoto řešení je klasická
internetová reklama, podobným způsobem "nutí" lidem návštěvu našeho webu s tím rozdílem, že dokáže během krátké doby tuto informaci podat tisícům až milionům lidí v téměř neomezeném regionu. Je však potřeba počítat s tím, že jakmile placená reklamaní kampaň po několika týdnech, či měsících skončí, návštěvnost radikálně klesne.
Úplně jiné řešení však přináší
optimalizace stránek SEO. Oproti předešlým způsobům, jde vlastně o pasivní způsob
zvýšení počtu návštěvníků. Jasné výhody tohoto přístupu jsou následující:
- Investice do optimalizace je jednorázová (vyjma občasných kontrol)
- V době, kdy stále více uživatelů internetu používá k nalezení webu vyhledávače a zároveň www stránky, které ve výsledcích vyhledávačů nenaleznou, ignorují, je dobrá pozice ve vyhledávačích důležitým elementem úspěchu
- Druhotným efektem optimalizace pro vyhledávače je optimalizace pro návštěvníka. Tzn. optimalizovaný web má strukturu dobře pochopitelnou a uspořádanou i pro člověka a může výrazně zkrátit nahrávání stránek
- Uživatel internetu, který se dostane na naše stránky z vyhledávače, (potom, co zadal např. název zboží, které chce koupit) má komerčně zpravidla větší hodnotu než náhodný návštěvník, který přesně neví co přesně naše stránky nabízejí a jestli se vůbec na naše stránky chtěl dostat
- Pokud se spokojíme s dílčími výsledky, základy SEO si můžeme udělat sami a i když chceme dosáhnout co nejlepších výsledků, cena za optimalizaci od profesionálů bývá nižší než cena měsíční reklamní kampaně